یک اتومبیل مسابقه‌ای که هیچ‌کس پشت فرمانش ننشسته بود، در یک رقابت بی‌سابقه بین وسایل‌نقلیه خودران با سرعت بالا، در یک پیست بیضی شکل در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در لاس‌وگاس، گوی سبقت را از دیگران ربود.

خودران مسابقه ای

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانس‌پرس، اعضای تیم ایتالیایی - آمریکایی پولی‌موو (PoliMOVE) در حالی که ماشین مسابقه فرمول یک آنها با نام مستعار «مینروا» (Minerva) به صورت مرتب از رقیبی به نام کایست (Kaist) از کره‌جنوبی عبور می‌کرد، به‌صورت دائم مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

مینروا با سرعتی نزدیک به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت از کنار خودروی کایست عبور کرد و به راحتی حداکثر سرعت مورد انتظار برگزارکنندگان مسابقه را شکست.

اما هر مسابقه‌ای توسط برگزارکنندگانی که پیروزی واقعی را این حقیقت می‌دانستند که الگوریتم‌های خودران می‌توانند رقابت با سرعت بالا را اداره کنند، برد محسوب می‌شد.

پل میچل، یکی از سازمان‌دهندگان چالش خودمختار ایندی (IAC) قبل از به اهتزاز درآمدن پرچم شطرنجی مسابقه به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یک موفقیت است.»

در این مسابقه تیم‌هایی از دانشجویان از سرتاسر جهان در مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا قابلیت‌های خودران را تقویت کنند و فناوری را برای استفاده در هر مکانی بهبود بخشند.

کد خبر 648511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha